Hjärnskakning och feber!

Efter att jag slog i huvet av bara helvete i bilfaan har ja fått en liten hjärnskakning.. Inte skönt! Dessutom har ja feber och jag har ALDRIG feber! Lite jobbigt måste ja allt säga att det är.. Sen är jag väldigt väldigt irriterad också o det gör inte huvudvärken bättre precis..

Något jag har funderat på månha ggr o hoppats på att slippa är hur folk beter sig när dom skaffar ny pojk/flickvän.. Visst man är nykära och allt är en dans på rosor, MEN är det okej att lägga vännerna åt sidan för det? Jag personligen tycker inte att man ska prioritera en person man inte kännt så länge o sätta den före vännerna man haft där en längre tid. Sånt tycker jag är fel och det brukar ja även påpeka för folk. Då får man svaret: Men jag ska absolut inte bli sån! Jag lovar! Jag skulle aldrig sätta henne/honom före mina vänner.. Visst dom håller det ett par veckor, men sen blir dom sånna iaf! Och jag tycker inte att det är ett okej beteende.. Sen klagas det på att det är jobbigt o ses varje dago bla bla bla, vi ska va ifrån varandra några dagar iaf.. Sen samma dag hör man: Han/hon kommer hit sen!! Ehh.. Skulle inte ni va ifrån varandra ett par dagar? Joo men han/hon ville ses, eller Men vi saknar varandra.. Hallå?! Ni träffades för 10 timmar sen!! Jag tror ni klarar er utan varandra en dag! Men nej!
Jag tycker att kärlek är att sakna och älska någon.. Man behöver inte ses 24/7.. Man måste ha lite egen tid med sig själv och även med sina vänner. Men varför kan ingen annan inse det? Sen kan folk klaga på att andra människor gör så och sen slutar det med att dom gör likadant iaf! Hmm, det går inte riktigt ihop!

Senkan man väl få va lite egoistisk och begära att man ska få umgås med sin nykära vän ENSAM en kväll?! Nej nej, efter nån timme kommer det: Han/Hon kommer hit om 20 min... Svaret: TYSTNAD!! Inombords: Ett ironiskt Yey.....

Och sen finns det ju dagarna då man kan ha planerat saker med vännerna en vecka innan och sen bara skita i det för att umgås med sin nya hälft. Det är inte heller okej enligt mig! Då sätter man verkligen sin pojk/flickvän framför sina vänner.. Precis som man sagt att man inte ska göra!
Men pinsammast är nog när personen i fråga skriver en sak till en av vännerna och en helt annan till den andra vännen.. Sånt gör mig riktigt irriterad! Tänk efter INNAN du skriver. kolla vad du skrivit till den första så du skriver samma sak till den andra.. Det kan bli lite pinsamt för dig annars!

Men men.. Det här är iaf min åsikt om det hela!

Nu ska jag försöka lägga mig i sängen igen om mitt huvud tillåter att ja har det på kudden!

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0