Cancer smittar INTE!

Jag förstår inte riktigt vad det är med folk? Bara för att en människa får diagnosen cancer behöver man inte sluta höra av sig.. Eller? Det är då fina "vänner" i så fall.. Cancer smittar inte! Så bara för att man pratar med en cancersjuk människa lr är i samma rum som en så blir inte du sjuk. Jag lovar!

Efter att Jonas fick sin diagnos i september förra året har folk slutat höra av sig till honom.. Själv tycker jag det är jävligt svinigt och visar bara att dom så kallade vännerna inte var riktiga vänner från början.. Så gör man ju inte..

Samma sak är det när vi är nånstans o Jonas sitter i ena rummet o jag är i andra, då kommer folket fram till mig och säger: Hur mår Jonas? Hur går det med hans behandling? Varför inte fråga honom själva?! Han sitter för fan i andra rummet.. Ni dör inte av att prata med honom.. Han dör inte för att ni pratar med honom.. Herregud va trött jag blir på vissa människor..

Visst han kanske inte kan dricka alkohol o så som alla andra.. lr jo det kan han ju, lite iaf, men han kanske inte vill.. Men han kan fortf träffas och fika och prata som en normal människa! Men det verkar inte folk förstå så istället tar dom avstånd från honom, och det kanske inte gör saken bättre? Ni har inte tänkt på att han kanske skulla uppskatta att ni hörde av er då o då? Han behöver väl också komma ut o träffa folk? Inte så kul för honom att bara träffa mina vänner eller sitta hemma liksom..

Han kan fortfarande göra samma saker som alla andra.. Så länge man inte är super förkyld när man träffar honom förstås..

Och nej han mår inte alltid tipp topp.. Han har vissa dagar han mår riktigt dåligt.. Cirka en vecka efter hans behandling mår han riktigt dåligt och kräks upp allt han äter, men sen efter en vecka ungefär är han samma gamla Jonas.. Visst får han lite svårt att andas om han anstränger sig för mkt genom att gå lr så, men det beror ju på att dom gjorde en ganska stor operation i hans lunga.. Och man behöver ju liksom inte hitta på saker som innebär att man måste gå hela tiden?

Aja.. Jag blir iaf riktigt trött på folk som behandlar Jonas som om han skulle vara döende lr så.. Han är fortf samma person som innan han blev sjuk och duger han inte nu behöver ni inte höra av er sen när han är frisk heller!!

Kommentarer
Postat av: Cissie

Det är bra gumman! Ge dom en känga! Folk är så jävla störda ibland. När det händer något hemskt, det är då man ser vilka vänner som verkligen bryr sig. Och i den här världen är många så jävla ego. Tur att ni har varandra iaf. Puss <3

2010-02-22 @ 09:41:33
Postat av: Anonym

Och tur att jag har dig med ;) Jag menar, du om nån vet ju hur det känns att vara sjuk liksom..Men dom andra kan ju ta o skita ner sig tycker jag! Puss <3

2010-02-22 @ 10:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0