Skööönt :)

Nu har jag och Spike varit på en 40 minuters promenad i det sköna vädret :) Solen sken och det var riktigt skönt ute :D
Va och kolla lite på Övre Norrbacka.. bara ett par hundra meter från där vi bor o det är som att komma till ett helt annat litet samhälle :/ Typ 15 obebodda hyreshus och nästan var o varannat fönster/dörr är sönderslagna.. Det sitter stora träskivor framför allt som är trasigt... Lekplatserna är helt igenväxta med ogräs och balkongräcken är trasiga.. Det står fortf möbler och kartonger med saker i lägenheterna men det bor inget folk där..
Jag undrar vad som egentligen har hänt där uppe.. Vet att invandrarverket hade sitt där uppe och att invandrarna bodde där, men att dom har flyttat till nått nytt ställe.. Men varför tog dom inte med sina saker?! Det ser nästan ut som om dom bara har lämnat alla saker och flytt.. Konstigt det där.. Varför gör dom inte iordning nu när det är tomt? En del lägenheter ser jätte fräscha ut och andra ser helt sönderslagna ut.. Det står gamla tv apparater och sänger och soffor o andra möbler och lampor och banankartonger fulla med saker i lägenheterna.. men det finns inte en levande själ där uppe..
Tog lite kort som jag tänkte lägga upp sen så ni kan se hur det ser ut bara en liten bit från där vi bor.. och där vi bor är det faktiskt riktigt fint :)

ja tycker det är riktigt skumt och nästa gång jag ser fastighetsskötaren som brukar hålla till här på gården ska ja fan fråga vad det är som egentligen har hänt...

Nu ska ja byta kläder för snart kommer mamma och pappa ner med lite saker till mig :) Typ en väska o så, så jag kan packa till kryssningen :) Har ingen lust att ha med mina saker i påsar på båten :p

Ha en bra dag nu och gå ut i den fina vädret :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0