Bra dag :)

Jag och Spike vaknade lite innan 11-tiden av att det lät som det stod en flock vargar o yla i trappuppgången.. inser sen att det är ju bara grannens ouppfostrade hundar som låter.. (Spike är också väldigt ouppfostrad) :P
Innan vi kom fram till om ljudet kom från gården eller trappuppgången funderade vi på om vi skulle ta o sova en stund till.. Men vi bestämde oss för att vara vakna istället :) Mkt bra gjort av mig tycker jag! Så jag klädde på mig och gick på toa. Sen började vi dagen med att bada Spike :p Han är fortfarande rätt sur på mig för att jag tvinga honom att stå i badkaret och va dyngsur medans jag hade massa schampo på honom :P MEN det behövdes verkligen! Han va så smidig igår. INTE! Han har några tidningar i hallen som han kissar på då han fortf inte är helt rumsrem (Han är fortf valp så va fan). Iaf, så hade han kissat på dom. och jag satt vid min dator o plugga Företagsekonomi B som jag börja med igår och Jonas låg i soffan o kolla på tv.. Och lilla Spike sov i hallen.. Det pucko hunden inte tänker på är att han sover ju i lite av kisset :S Så det stank ju om honom när han vakna sen.. inte vidare värst frälle men vad gör man.. Så det hela resulterade i att han fick bada imorse ;) Och nu är han så ren och fin och pälsen blänker som aldrig förr :)
Så ett bad måste han nog ta sisådär en gång i veckan eller så.. Han är lite skitig av sig :P

Nog om det nu.. plugg ja.. Jo har ju börjat Företagsekonomi kursen nu.. Men jag kan inte göra ett skit för jag har inga böcker :S Och det är väl mitt eget fel tänker ni nu? Men det är det faktiskt INTE! jag fick ett papper på posten i fredags där det stod att jag skulle börja plugga idag, så hur ska ja ha kunnat beställa hem böckerna innan?! Ibland förstår ja inte hur dom tänker..
Skickade in mina papper i Januari om att jag ville börja plugga.. Fick åka till Nyströmska förra veckan för att förklara för en tysk kärring varför ja ville läsa dom ämnena! Hmm... Sen sitter idioten och säger att jag måste läsa Religion A för att få ett fullständigt betyg i slutändan.. Sen kollar ja mitt betyg när ja kommer hem och ser att jag har ju redan G i Religion så va fan snackar kärringen om?! Och ändå satt hon med mitt betyg framför sig.. Helt cp! Skulle även börja en annan kurs samtidigt men den idiot läraren struntade i att höra av sig så vet i fan hur det ska gå.. har 7 veckor på mig att läsa Företagsekonomi kursen så vi får väl se vart det slutar..
Har även lite andra ämnen ja måste läsa upp sen eftersom ja bara har ett samlat betygsdokument.. Men det betyder inte att jag är trög och inte förstod nånting i skolan utan det finns en helt annan anledning till att ja inte fick ett slutbetyg..
Jag hade nämligen praktik sista halvåret i 3:an på Gymnasiet och läste därför inte alla kurser man skulle göra..
För det är så att jag och Jonas hade bråttom till ett Dop en dag och fick sladd på vägen så vi flög med bilen över ett dike och ut på ett gärde så bilen snurrade typ 1½ varv innan den stanna precis bredvid en telefonstolpe.. (Snurra inte på taket alltså).. Och efter det har jag haft jävligt ont i ryggen och nacken.. Fick en såkallad Whiplash skada som läkarna sa skulle gå över efter ett tag.. Nu, ca 6 år senare har jag precis lika ont i min rygg och nacke.. Så om ni nån gång skulle se att jag sitter o vrider på mig o inte kan sitta still riktigt o går iväg en sväng är det inte för att ni är tråkiga eller för att jag är osocial, utan för att jag helt enkelt har sån jävla värk så jag inte kan sitta ner längre..

Så det jag ville komma fram till är att jag är inte riktigt så dum i huvet som det kan låta när jag skriver att jag inte har ett fullständigt betyg utan det beror helt på min skada..Nu har jag fått det sagt också..

men nu behöver ja nog inte skriva mer för det känns som ja har skrivit tillräckligt för en vecka :P

Kryssning i helgen iaf :) Och det ska faktiskt bli riktigt nice :D Bäst att ta med huvudvärkstabletter denna gång :p

Nu ska ja gå o gosa lite med min hund som tycker att jag är skit tråkig :P

Ha det! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0