LÅNGpromenad

Jepp jag och Spike har varit på riktig långpromenad idag :) Va ute och gick i två timmar! Sista halvtimmen fick jag typ släpa honom bort till Jonas jobb för han va så trött o ville verkligen inte gå mer.. Men ja hade ingen lust att stå o vänta på Jonas i 30 minuter ute i kylan.. Men vi kom fram till slut iaf :)
Vi va tvugna att följa med Jonas bort till jobbet för han va inte riktigt klar än och Spike blev som vanligt jätte glad när han fick in o hälsa på alla i verkstan :)
Sen passa vi på att väga honom också.. Han väger nu lite över 15kilo! Fatta att han är tung.. 15 veckor gammal o väger lite över 15kg.. Man orkar inte bära honom längre, men nu har han börjat gå ner för trappan själv när vi ska ut så det är jätte skönt :) Nu ligger min lilla klump i hallen o blänger på mig :P Antagligen surar han för att han fick gå så mkt :p Men han behöver lite motion så.. Och det behöver jag också har jag hört :p

Det va nån snubbe här o ville sälja massa lexikon till oss förut.. Men vi sa att behövde vi veta nått använde vi internet, men då blev han skit sur o sa att de kan man faktiskt inte lita på.. Sen när Jonas sa att han fråga sina systrar om han va sjuk eller så eftersom dom är undersköterskor blev han ännu surare o sa att dom vet fan inte allting om kroppen! Nahe men vi vill väl inte betala massa pengar för böcker vi aldrig kommer titta i iaf?! Vi har lexikon och vi har läkarböcker så varför inte använda dom istället för att köpa nya?!
Han blev iaf väldigt sur och dryg mot oss så vi sa att vi inte ville ha några böckero då gick han igen :) Jobbiga försäljare!

Nu sitter jag o väntar på att maten ska bli klar.. Jonas står för matlagningen idag ;) Han ska äta spareribs och ja får skink schnitzel :) Gillar inte spareribs för det finns ju fan ingen mat på dom...
Nae nu ska jag kolla lite på 2½ män!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0